دنیای زیبای من

من طربم طرب منم زهره زند نوای من

دنیای زیبای من

من طربم طرب منم زهره زند نوای من

به زیر سیاهی

همه چیز از یک روز و از یک اتفاق شروع نشد. یادتان باشد همه چیز از سی و چند سال پیش شروع شد  .

اگر چه ما هم از گفتن و نوشتن درباره آن خسته نخواهیم شد. با استدلال با گفتمان با نوشتن با خواندن با مقاومت مدنی با هر چه که بتوانیم به اجباری بودن آن " نه " خواهیم گفت .


بله میگفتم ، همه چیز از روزهایی شروع شد که زنان مأمور به انجام مأموریتی شدند، که هیچکس درباره آن از آنها چیزی نپرسیده بود. روزهایی که پوشش زنان معنا و مفهومی غیر از لباس یافت. عده ای آن را اسلحه برای مبارزه با استبداد و استعمار کردند عده ای ابزار نفرت از رژیم شاه کردند و عده ای هم آن را عامل دینی کردن جامعه و حفظ تعادل و نظم مردان و جوانانی که آن روزها سر و سامان نداشتند. هر چه بود لباس و پوشش زنان در حوزه عمومی  ابزار شد و از امری سنتی به امری سیاسی بدل شد.


در ابتدا حجاب ، اجباری نبود اما زنان بی حجاب عروسک فرنگی بودند به تدریج حجاب ، هم چنان اختیاری بود اما به شرط آنکه با حجاب باشی ! عروسکها یا باید روسری سر می کردند یا باید در اماکن عمومی آزار و اذیت و تحقیر گروههای افراطی و در محیط کار اخراج را تحمل می کردند.


طولی نکشید که  گفتمان "مرگ بر بی حجاب" از راه رسید و فشارها و اجبارهای بی قانون تبدیل به قانون مجازاتی شد که می توانست بی حجاب را در ملأ عام شلاق بزند.


به دلایلی که البته جای واکاوی بیشتر دارد اولویت ها تغییر یافت زنان طبقه متوسط پشت سر توده زنان قرار گرفتند. آنها که می خواستند انسان باشند و نه گوهری در صدف ، تلاشهای کم رمقی کردند اما بجایی نرسیدند. همان روزها اولین وزیر زن ایران رابه جرم ضدیت با چادر و صدور آیین نامه ممنوعیت چادر در مدارس محکوم و مجازات کردند.


اکنون سالهاست که حتی به رغم نظر مذهبیونی که حجاب اجباری را مطابق قوانین شرع نمی دانند و واکنش های گوناگون اعتراضی ، هم چنان نگاه تحمیلی و بیمارگونه عده ای به زنان ، در پی محکوم کردن زنان به انجام مأموریت جعلی حفظ امنیت اجتماعی است. جدال های خیابانی ادامه دارد گویی در این وانفسا امنیت این سرزمین ، فاعل و مفعولی جز روسری زنان ندارد .


پ . ن : هفته پیش جشنی به نام تولید ملی با حضور خانواده های کارکنان در شرکت برگزار شد جشن داشتیم گو اینکه در دو ماه گذشته محصول آماده ای از در شرکت خارج نشده باشد . مجری برنامه در خلال برنامه چندین بار از والدین کودکانی که چادر بسر داشتند خواست با معرفی خود و مراجعه به روابط عمومی کارت های هدیه پنجاه هزار تومانی حجاب برتر را دریافت کنند.


ضمناً در این میان فقط همین یکی کم بود.

نظرات 56 + ارسال نظر
[ بدون نام ] شنبه 13 خرداد 1391 ساعت 10:09 ق.ظ

خر چه داند قیمت درّ و گهر؟؟؟
آخه ابله تو چه می فهمی حجاب ینی چی؟ تو چه می فهمی ارزش زن ینی چی که حرف مفت میزنی؟
اگه مردی و واقعا طرفدار آزادی بیان هستی این نظر رو به نمایش بذار!

من مرد نیستم ولی

پلاک شنبه 13 خرداد 1391 ساعت 06:18 ب.ظ http://maragaloo.blogfa.com

احکام تشریعی اسلام،متناسب با ویژگی های تکوینی و به منظور تأمین مصالح و دفع مفاسدی است که افراد را تهدید می کند .تفاوت زن و مرد در بسیاری از احکام تشریعی از جمله حجاب نیز، نشأت گرفته از تفاوت های تکوینی آنهاست.از منظر قرآن کریم ، حجاب عبارت است از احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند؛ حال اگر کسی از تشخیص اصول ارزشی عاجز باشد،ممکن است حجاب را یک محدودیت بداند.قرآن درباره فلسفه حجاب می فرماید:این کار برای آن است که آنان به عفت و حریت شناخته شوند و مورد اذیت هوسرانان واقع نگردند.(احزاب/59)در پنج آیه از قرآن که عبارتند از آیه 31سوره نور و آیات 59، 53، 32و33 سوره احزاب به ضرورت حجاب اشاره شده است.در روایات معصومین(ع) نیز به حجاب وعفاف تأکید شده است.پیامبر اکرم(ص) فرمودند: دو دسته اهل دوزخند و حتی بوی بهشت به مشام آنها نخواهد رسید:1-ستمگرانی که به مردم ظلم می کنند.2- زنان بدحجاب که با زرق و برق خود را به مردم نشان می دهند و هوسهای آنان را به سوی خود جذب می کنند.مقام معظم رهبری در این باره می فرمایند: آیا جنایتی از این بزرگتر نسبت به زن هست که زن را با آرایش و مد و جلوه گری زیورآلات سرگرم کنند و از او به عنوان یک ابزار و وسیله استفاده کنند؟چادر بهترین نوع حجاب و نشانه ملی ماست.

این حرفها را معلم دینی دوره راهنمایی مان خیلی می زد خدا حفظش کند

آبان دوشنبه 15 خرداد 1391 ساعت 03:09 ق.ظ

سلام ...
شما نظر خودتون رو گفتید ...
ولی نظر خدا چی ؟
این وسط مهمه؟

خدا نظرش چیه؟
شما بر چه اصلی همه چیز رو میبرید زیر سوال؟!
اگه اینطوریه که منم میتونم به راحتی همه حرفهای شما رو نقض کنم
دلیل نمیشه چون شما با حجاب موافق نیستید اینطور در موردش قضاوت کنید و حکم صادر کنید در مورد جامعه !

به نظرم معیار درست فقط حرف خداست وگرنه منم خیلی واسه خودم ملاک و معیار دارم ...
اینجوری باشه که 70 میلیون نظر مختلف وجود داره هرکس یه کاری بیاد بکنه !
یا اصلا حجاب مرزش چیه! اگه حجاب اختیاری شد فردا به صرف اختیاری بودن یه کسی خواست برهنه باشه چی!
شما که اختیاری بودن رو تعیین میکنید میتونید جوابی بهشون بدید؟

به نظرم پس اینجوری اونها هم میگن ما حق داریم حجاب اختیاری هست !
ضمنا هر کشوری قانونی داره
خانم محترم چطور توی مهد دموکراسی حجاب که جزو دستورات دینی هست ممنوع میشه
و میگن هرکس نمیخواد میتونه تشریف ببره و
حتی پا رو فراتر میگذارن و کار به دادگاه یا ضرب و جرح و یا قتل هم میکشه و کسی صدای عدالتخواهیش در نمیاد !!!


... !

امام را دعا کنید دوشنبه 15 خرداد 1391 ساعت 06:28 ب.ظ http://emamashora.blogfa.com/

سلام-نمیدونم چند ساله ت هست
ولی فکر نمیکنم که چیزی زیادی از دین بدونی...
کسی که ضرورت دین را انکار بشه حکمش چیه؟؟؟
یا کسی بخواهد منکر را علنا اجام بدهد حکمش چیه؟
یا اصلا قانون کشور را نخوندی که ملزم هستیم به اسلامی بودن؟
ما کارت دعوت ندادیم کسی در کشورمون بمونه میتونند مثه بقیه برن اون ای راحت باشن...لازم نیس اسم ببرم...


چیزی درباره مصلحت و مفسده احکام میدونی؟؟


منتطرتون هستم به وب ما هم که چند قدمی شماست بیایید...

ایرج سعیدی جمعه 19 خرداد 1391 ساعت 12:26 ب.ظ

می خواستم دو نکته را گوش زد کنم. 1.در کاشان در زمان قدیم عده ای کلیمی زندگی می کردند که چون در اقلیت بودند ناچار می بایستی بر قوانینی که جامعه مسلمان برای آنها تعیین می کردند ،گردن نهند .از آن جایی که مسلمانان آن دوره فکر می کردنند که اگر بدنشان به یک کلیمی بخورد نجس می شود ،آنها را مجبور کردنند که هنگام عبور از بازار می بایستس کلاهی کاغذی بر سر داشته باشند تا قابل تشخیص از مسلمانان باشند.روزی یکی از این کلیمی ها ،هنگام عبور از بازار مورد ضرب مسلمانی از پشت سر واقع می شود.بیچاره آن مرد بر میگردد و به آن مسلمان می گوید:مسلمان چرا می زنی؟او میگوید زدن کلیمی در دین ما مستحب است.و پاسخ می شنود که :مسلمان تو تمام کارهای واجبت را انجام دادی که میخواهی مستحب آنرا هم بجا آوری؟حلا اگر بپذیریم که حجاب از ارکان نظام است و سخت گیری ازین جهت،خوب اسلام که فقط حجاب نیست؟مگر در باره بسیار چیز های دیگر تاکید ندارد؟مگر در قضییه صلح حدیبیه به پیامبر شدیدا اعتراض نکردند؟مگر آنها را زندانی یا شکنجه کرد؟مگر در مقابل پیامبر آن اعراب بادیه نشین نمی ایستادند و نی گفتند"یا محمد"فقط با همین عبارت.امروز کشیدن کاریکاتور یک نماینده مجلس شلاق در پی دارد!!!! 2.من نمی دانم چرا هیچ کس این مطلب را سوال نمی کند که بسیار خوب زن باید کاملا پوشیده باشد،ولی مگر همین زن دل ندارد مگر همین زن نمی تواند از زیر همان پوشش عاشق شود ؟چرا زن را به صورت کالا می بینید که فقط مرد می بیند و دل و دستش می لرزد.مگر در تاریخ ادبیات خودمان نخواندیم که رابعه بنت کعب قزداری عاشق غلام برادرش شد.مگر همو نسرود که: دعوت من بر تو آن شد کیزدت عاشق کناد بر یکی سنگین دل نامهربان چون خویشتن......زن هم احساس دارد میتواند حتی در زیر حجاب دلش بلرزد همچنان که شما معتقدید د ل مرد ممکن است بلرزد کار دستش بدهد.آیا نباید چهره مرد را هم بزیر حجاب برد تا اتفاق ناگواری رخ ندهد؟و پایان سخن آنکه می گویند :زن در حجاب مانند مروارید در صدف است.که اگر این گونه باشد چرا مروارید را از صدف خارج می کنند و در معرض دید قرار میدهند آنرا می فروشند؟ اندکی با تو بگفتم غم دل ترسیدم که دل آرزده شوی ورنه سخن بسیار است.

سروش شنبه 21 اردیبهشت 1392 ساعت 02:25 ب.ظ http://www.aseman38.blogfa.com

خوشحالم که با وبلاگ شما آشنا شدم. در قرآن تنها دو آیه در مورد حجاب گفته شده که یکی خطاب به پیامبر است که به زنان او برای پوششان توصیه هایی شده و یک آیه نیز در مورد بقیه زنان است که به صراحت گفته شده که به زنان "مومن" بگو که حجاب خود را رعایت کنند. به تاکید و تایید بسیاری از اندیشمندان اینجا مراد از زنان مومن زنانی هستند که اصول و فروع دین را بطور کامل رعایت می کنند و نه زنانی که سبک می شمارند و چندان در قید احکام دین نیستند( که مردان نیز چنین هستند). بعبارت دیگر مسلمان هستند اما چون همه از یک دست نیستند و زنان غیر مسلمان هم در کشورهای اسلامی زندگی می کنند پس این اجبار شامل همه زنان نشده است و در واقع در این آیه توصیه اخلاقی به زنانی شده که خود را مقید به اجرای همه احکام می دانند( حال احکام اجباری و یا اختیاری) و لذا اجباری برای دیگران نیست ضمن اینکه حتی برای این زنان یعنی زنان مومنه هم بحث اجبار مطرح نشده زیرا اگر اجباری بود قاعدتاً باید مجازاتی نیز تعیین می شد که نشده است. در قبل از انقلاب نیز هیچیک از فقیهان و مراجع تقلید کوچکترین اشاره ای به بحث حجاب اجباری نکرده اند و در بعد از انقلاب همانطور که می دانید تنها یک نفر بود که تصمیم به اجباری گرفتن آن نمود و چون قدرت داشت توانست آنرا به اجرا در آورد. با سپاس.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد