این روزهای شلوغ را که باری بهر جهت می گذرانیم بی باز گشت می گذرند. اما چگونه ؟
گویی همه یکدیگر را به نشستن بر شوره زار یأس دعوت می کنند. صحبت از نشدن و خستگی و دشواری و بیزاری و نا امیدی و ناتوانی ... فراوان است . زیاد که خوش بین باشی نقابی از بی تفاوتی بر چهره می زنی و از هر چه می دانی و می فهمی اعلام برائت می کنی و تمام .
یک ژست روشنفکرانه دیگر بر قاب نشسته ... روشنفکری که دیگر تحمل تاریک فکران را ندارد ، اما روشنایی فکرش حتی گنجایش روشنی بخشیدن به روح خودش را هم ندارد! حال اگر کسی جرأت کند و از نتیجه و فایده و عاقبت این ژست بپرسد بر می آشوبی که مگر ندیدید این طور و آن طور شد ؟ من حق دارم که نا امید باشم . اصلاً من نا امیدم پس هستم .
چه ستمهایی که در این سرزمین بر واژه ها نمی شود روشنفکری کجا و این ادا و اصول ها کجا ؟
"راست گفتی
که در دوره ما
قامت زندگانی خمیده است
بایدش راست داریم یارا ! "
شفیعی کدکنی
الله بُتی خشمناک است که عدالت را در عذاب دادن بندگانش تعریف می کند. او، در قرآن، خود را، به ویژگیهای خشونتبار، ستایش می کند و بندگان خود را از شکنجه-هایی، که در پندار انسان نمی گنجند، می ترساند. او از بندگانش در همین جهان اطاعت و بخشندگی می خواهد، ولی او پاداش اطاعت را پس از مرگ وعده می دهد. الله خود را حقیقت مطلق و تنها حاکم بی رقیب جهان می نامد، در حاکمیت او هر عقیده یا اندیشه-ای، به جز اوامر او، محکوم به نابودی است.
سوره توبه آیه 123
سوره محمد آیه 4
سوره انفال آیه 39 صفحه 182
سوره احزاب آیه 61 صفحه 427
سوره مائده آیه 33
سوره مائده آیه 38
سوره التوبه آیه 28 صفحه 192
سوره التوبه آیه 29 صفحه 192
سوره النساء (زنان) آیه 89 صفحه 93
سوره الانفال (غنایم جنگی) آیه 12 صفحه 179
سورهُ توبه آیه 5 صفحه 188
سوره توبه آیه 12 صفحه 189
سوره ماده گوساله(بقره) آیه 191 صفحه 31
سوره بقره (ماده گوساله) آیه 228
سوره بقره (ماده گوساله) آیه 223 صفحه 36
سوره بقره (ماده گوساله) آیه 282 صفحه 49
سوره بقره (ماده گوساله) آیه 221
سوره بقره (ماده گوساله) آیه 230 صفحه 37
سلام فرزانه عزیز
نیستید!! مشغول خانه تکانی هستید یا سفر به انتهای شب!؟
نوروز جشنی است جهانی که همزمان در سراسر گیتی برپا می شود. در فرهنگ ایران به ویژه در این جشن-ها جان انسان گزند ناپذیر است و همه-ی جهانیان یکسان، گرامی و ارجمند، شمرده می شوند.والیان اسلام، 1400 سال، در تلاش هستند که نگرش ایرانیان را، از فرهنگ شادمانی به سوی شریعت عزاداران، برگردانند، خوشبختانه هنوز، پیوند ایرانیان با جشن نوروز پاره نشده است
در فرهنگ ایران، مهر مینوی زندگی است. "مینو" به مفهوم هسته، درون مایه، شیره، ساختار یا آفریننده است. از این دیدگاه در جامعه-ای که مهر نباشد، خوش زیستن آرمان زندگی نیست، خودپرستی جایگزین همیاری و همپرسی می شود؛ در برخورد شهروندان، تنش فزونی می یابد و پیمان همبستگی در خانواده و در جامعه شکننده می شود.
در این فرهنگ پدیده-ی جشن، مهر را در جامعه می آفریند. جشن-های سده، چهارشنبه سوری و نوروز یا جشن-های ماهانه مانند تیرگان، خرداد، اَمرداد و مهرگان، با شهروندان پیوند دارند. شهروندان، با هر بینش و دینی، در این جشن-ها، هم پیمان و خوش هنگامند.
هویت شهروندی، در جشن-های فرهنگی پرورش می یابد.
نوروز باستانی و بی همانند ایرانزمین را به همه ی ایرانیان آزاده و میهن دوست شادباش می گوییم
سلام به قول نیچه
و آب را گل آلود می کنند تا عمبق بنماید .
موفق باشی
دوست من سلام
وب زیبایی بود ازمطالبش استفاده کردم
شماهم به کلبه من دعوتید اگه افتخار بدین